Aktualności

Chcesz uruchomić biznes pod znanym szyldem? Sprawdź potencjalnego franczyzodawcę!

Od wielu lat w Polsce obserwuje się wzrost popularności franczyzy. Coraz więcej osób, które zaczynają przygodę ze swoim biznesem, decyduje się na prowadzenie go pod szyldem znanej marki. To daje pewnego rodzaju bezpieczeństwo, promocję już na starcie. Jednak franczyzodawca to także podmiot gospodarczy, którego sytuację finansową warto sprawdzić, przed przystąpieniem do sieci.

Serwis www.crefo.pl to jedna z możliwości, na którym zarówno przedsiębiorcy, jak i osoby prywatne mogą sprawdzić wiarygodność firmy - kondycję finansową franczyzodawcy, kontrahenta, potencjalnego pracodawcy, dewelopera, biura podróży.

Na stronie www.crefo.pl można w kilka minut wyszukać firmę i sprawdzić ją, nie wychodząc z domu, czy z biura. Serwis jest dostępny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Kryzys gospodarczy spowodował, że poziom zaufania, nie tylko w biznesie, spadł niemal do zera, a ludzie zaczęli być bardziej ostrożni w podejmowaniu kluczowych decyzji. Przedsiębiorcy i konsumenci uświadomili sobie potrzebę odpowiedzialnego podejścia do nawiązywania współpracy oraz negatywne konsekwencje bezgranicznego zaufania w interesach. Usługi wywiadowni stały się coraz bardziej popularne, a firmy zdecydowały się na częstsze sprawdzanie kontrahentów, dostrzegając, jak ważnym elementem w zarządzaniu przedsiębiorstwem jest informacja gospodarcza.

Pomimo spowolnienia gospodarczego, nadal szukamy nowych kontrahentów, zakładamy firmy, zmieniamy pracę, dlatego należało stworzyć narzędzie, które ułatwi przedsiębiorcom i konsumentom podejmowanie decyzji biznesowych oraz osobistych. Dzięki raportom handlowym w bardzo krótkim czasie – on-line można zweryfikować nie tylko dane rejestrowe wybranej firmy, ale również sprawdzić, czy miała problemy finansowe, czy nie traci płynności, jaka jest jej kondycja. Z raportów można dowiedzieć się również, jak wygląda sytuacja firmy na tle branży, „prześledzić” jej rozwój w czasie, powiązania z innymi firmami, czy z osobami. Do tej pory takie usługi dostępne były tylko dla przedsiębiorców, ale serwisy internetowe umożliwiają także osobom indywidualnym, „przeciętnemu Kowalskiemu” sprawdzenie każdego podmiotu gospodarczego, bez konieczności wychodzenia z domu. Raporty handlowe mogą ograniczyć ryzyko zawieranych kontraktów i zminimalizować prawdopodobieństwo nieotrzymania zapłaty za wykonaną usługą lub dostarczony towar. To znacznie tańsze rozwiązanie w porównaniu do kosztów, jakie niesie ze sobą brak zapłaty, czy późniejsze sprawy sądowe i dochodzenie roszczeń.

Twórcy Crefo.pl starali się, żeby serwis funkcjonował podobnie do sklepu internetowego, tylko z profilami firm i był dopasowany zarówno do potrzeb profesjonalistów, odpowiedzialnych za strategiczne decyzje    w firmach, jak i zwykłych konsumentów.

Serwis i wyszukiwarka Crefo.pl pokazuje, jaką zawartość ma raport o firmie, jakie dane są dostępne, z jakiego okresu pochodzą, a klient sam decyduje, za co chce zapłacić. Wybiera raport, który najbardziej odpowiada jego potrzebom – albo zamawia tylko te informacje, których poszukuje.

Celem Crefo.pl jest przekonanie jak największej liczby osób o tym, że raport handlowy jest naprawdę niezbędny, gdy chcemy:

- zapoznać się z sytuacją finansową nowego klienta, partnera w interesach, franczyzodawcy;

- monitorować konkurencję lub stałego klienta;

- sprawdzić kondycję własnej firmy i odpowiedzieć sobie na pytanie: jak mnie widzą inni?

- sprawdzić wiarygodność firmy przed każdorazowym podpisaniem ważnej umowy;

- zweryfikować informacje podawane przez firmę (np. startującą w przetargu);

- zebrać informacje na temat przyszłego pracodawcy;

- sprawdzić biuro podróży, dewelopera, czy agencję nieruchomości.