Aktualności

Jak zmienia się świat informacji – gorące newsy

Każdy miesiąc przynosi kolejne doniesienia na temat nowych technologii wykorzystywanych przez największych graczy. To sprawia, że właściwie nie sposób stwierdzić, w jaki sposób będziemy pozyskiwać informacje za kilka lat

maxpixel-freegreatpicture-com-artificial-intelligence-programming-robot-ai-ki-2167835-jpg

Na dorocznej konwencji Vidcon 2017 YouTube ogłosiło, że każdego miesiąca odwiedza tę platformę około półtora miliarda użytkowników, a przy okazji zapowiedziało kilka nowych funkcji, które niebawem będą dostępne. Najbardziej intrygująco zapowiada się nowy format filmów wykorzystujący rzeczywistość wirtualną - VR180. Ale ciekawy jest także pomysł na większe „uspołecznienie” portalu – użytkownicy będą mogli prowadzić równolegle czat i udostępniać filmy (obecnie można jedynie posługiwać się linkami do nich). Szefowie YouTube zapowiadają także ekspansję… w telewizji.

Ciekawie wygląda też walka o dominację w dziedzinie tzw. asystentów głosowych. Na razie triumfy święci Google Assistant, który w pokonanym polu pozostawił niedawno Siri, czyli produkt firmy Apple. Na dodatek, według badań agencji marketingowej 360i produkt Google’a odpowiada na sześciokrotnie więcej zapytań niż jego odpowiednik w Amazonie, czyli Alexa. Tyle że największa księgarnia internetowa na świecie wcale nie daje za wygraną.

Jak widać wszystko zmienia się jak w kalejdoskopie. Warto jednak zauważyć, że wszystkie te rewolucje mogą kompletnie odmienić sposób przekazywania informacji w najbliższych latach.