Aktualności

Wśród marek rządzi technologia

Trzy najbardziej wartościowe marki na świecie pochodzą z sektora amerykańskich technologii. Słynne jabłko Apple'a jest warte ponad 184 mld dolarów

brands-jpgFirma consultingowa Interbrand opublikowała wyniki badań najbardziej wartościowych marek na świecie. Aż 5 firm z pierwszej dziesiątki rankingu reprezentuje sektor technologiczny. Prowadzi firma Apple, której brand oszacowano na 184,15 mld dolarów, drugie miejsce zajmuje Google (147,1 mld dolarów). Na podium trafił również Microsoft (80 mld). Być może jednak największym zwyciezcą jest notowany dopiero na 8. miejscu Facebook, bo wartość marki wzrosła aż o 48% (do 48 mld USD) w porównaniu z 2016 rokiem, podczas gdy Apple poprawił sie "tylko" o 3%.

W pierwszej setce zestawienia po raz pierwszy pojawił się Netflix oraz Ferrari.

Warto również zwrócić uwagę, że łączna wartość pierwszej dziesiątki zestawienia marek wynosi obecnie 1,872 bln dolarów. W ciągu 10 lat wzrosła ona aż o 54%.

Firma Interbrand bierze pod uwagę trzy podstawowe czynniki: wyniki finansowe, rolę marki w kstzałtowaniu decyzji zakupowych oraz to, na ile marka może ustalić wysokie ceny produktów.